Billetadministration

Madama Butterfly

Onsdag d. 9. oktober 2024 kl. 19.30

Bemærk! Hvis du ønsker at blive medlem og få billetter med rabat, så skal du først købe et medlemskab.

TeaterVejle er arrangør, men vore medlemmer kan købe billetter til medlemsspris.
Puccinis mesterværk er en sand klassiker og en af verdens mest elskede operaer. Med sine udødelige melodier fortæller Madama Butterfly den tragiske historie om marineløjtnant Pinkerton, der ikke lever op til sit ægteskabsløfte, men forlader Cio-Cio-San uden at vide, at hun er gravid.
Den Jyske Opera og Sønderjyllands Symfoniorkester gæster Vejle Musikteater med Puccinis vidunderlige opera om den ansvarsløse og selvoptagne amerikanske løjtnant, der forelsker sig i en japansk geisha.
Handlingen:
Under sin orlov i Japan køber Pinkerton et hus med tjenestefolk af ægteskabsmægleren Goro. Med i handlen indgår et ægteskab med den unge geisha, Cio-Cio-San, også kaldet Butterfly. Modsat Pinkerton, der tager let på ægteskabsløftet, giver Butterfly sig fuldt og helt hen til sin ægtemand.
Tre år senere venter Butterfly længselsfuldt og tålmodigt på Pinkerton, der rejste kort efter deres bryllup. Butterfly bor i huset med deres søn, som Pinkerton ikke kender til. Endelig vender han tilbage, men denne gang i selskab med sin nye amerikanske hustru. Parret ønsker at tage barnet med sig tilbage til USA. Pinkerton kan ikke selv holde ud at skulle stå ansigt til ansigt med den trofaste Butterfly og sender i stedet sin kone og konsulen Sharpless for at overbevise hende om at give afkald på sin søn. Butterfly indser nu, at hun har mistet alt – sin mand, sin søn og sin ære. Til slut tager hun afsked med sin søn og tager livet af sig.
Operaen er i tre akter, og den synges på italiensk med danske overtekster

Der vil være en lang intro kl. 17.00 og en kort kl. 19. Det er gratis og bestilles samtidig med billetkøbet.

Hvis du ikke har bestilt billet til introen og senere finder ud at at du ønsker at deltage, så kan du benytte dette link.

Medvirkende: Se cast på jyske-opera.dk
Den Jyske Operas Kor samt Sønderjyllands Symfoniorkester