Billetadministration

Best.suppleant

Velkommen til sæsonen

Vi er så klar!

Selvom jeg mest har lyst til ikke at tale om Covid-19 vil det nok ikke være passende for en indledning af vores nye sæson 21/22 slet ikke at nævne coronavirus, som har væltet så mange ting omkuld.

Det forgangne år har været præget af nedlukninger af vores kulturliv i en sådan grad, at det aldrig tidligere er set, at skuespillere, producenter og teatre over hele landet må kæmpe for deres økonomiske overlevelse.

Dertil kommer, at vi som borgere i et kulturelt veloplyst samfund, hver især har måttet sande, hvor vigtigt et bredt tilbud af kulturoplevelser rent faktisk er for vores fysiske og mentale sundhed.

Derfor er det også med ekstra glæde og stolthed, at vi i Fredericia-Middelfart Teaterforening kan præsentere den kommende sæsons pragtperler.

Samarbejdet med det nye Fredericia Musicalteater betyder, at vi kan præsentere forestillinger for enhver smag og vi er glade for at det også er lykkedes for os at kunne tilbyde en julekoncert fra Fredericia Musicalteater i 2021.

Puslespillet med planlægningen af den kommende sæsons forestillinger har været komplekst, men det har været spændende og dejligt at mærke producenternes glæde over at vi tør satse på dem.

Brikkerne er landet i en fin komposition af drama, musik, komedie og dans.

Som altid forsøger vi at sammensætte et program for enhver smag, interesse og alder, gerne med kant og med stof til eftertanke.

Verden er stadig åben, vi skal blot finde os selv og hinanden igen.

Vær forvisset om, at Fredericia-Middelfart Teaterforening tager alle forholdsregler vedr. Covid-19. Vi følger altid de gældende retningslinjer fra myndighederne for at sikre, at det er trygt og sikkert at bevæge sig ind i teatersalen igen.

Derfor håber vi også i denne sæson på publikums opbakning til teaterforeningens arbejde. Vi ser frem til at byde på teateroplevelser, der kan bringe os tæt på hinanden – med afstand.
Velkommen til den nye sæson!

Bedste hilsner

Vanessa Knudstorp, formand

Hvem er vi?

Fredericia-Middelfart Teaterforening – Hvem er vi?

Fredericia-Middelfart Teaterforening er, som ordet siger – en forening. Ligesom en stor række andre teaterforeninger rund omkring i landet, er vi en forening under Danmarks Teaterforeninger Dansk Teaterforening, der, skaffer professionelle teaterforestillinger til lokalområdet – i vores tilfælde til Fredericia-Middelfart området.  Vi er ikke Fredericia Teater, og vi producerer således ikke selv teaterforestillinger eller musicals – det sidste var Fredericia Teaters force. Som forening støttes vi af Kulturstyrelsen, Fredericia og Middelfart kommuner, og har en god økonomi.

Vi er rystede over og kede af, hvordan det er gået for Fredericia Teater, og håber at der kan findes en løsning, så det kan fortsætte. Vi arbejder i skrivende stund på at sikre, at vi – som tidligere år – kan vise de fleste af vores forestillinger vores i de to teatersale på Fredericia Teater, men vi har også god erfaring med at benytte andre scener i området, som passer til fx mindre forestillinger.

Vores opgave

Sammen med de øvrige lokale teaterforeninger deltager vi på et årligt teaterseminar, hvor alle producenterne – fra Det Kongelige Teatetr til de små eksperimentelle scener – præsenterer de forestillinger, de vil turnere med. Efter præsentationen forsøger vi at sammensætte et bredt program, der kan appellere til både forskellige aldersgrupper og til folk med forskellig smag. Når det er på plads, laver vi aftaler med producenterne til de forestillinger, vi ønsker at tilbyde jer. Endelig laver vi et sæsonprogram, der præsenteres og sendes ud i løbet af april.

Penge retur

Det sker af og til, at en forestilling må aflyses eller flyttes. Det er hver gang rigtig ærgerligt, men vores kunder kan altid få deres penge retur, eller bytte til andre forestillinger, efter eget ønske.

Vi er også rystede over, hvordan hele verden er blevet påvirket af Covid-19!  Vi håber håbet, at det hele vender, når forår og sommer kommer med sol og varme.

Fredericia-Middelfart Teaterforening fortsætter ufortrødent, trods Covid-19 mv., og vi glæder os til at slå dørene op til den ny sæson, hvor vi håber at se jer alle igen.

Vedtægter

Hent foreningens vedtægter her.

Den ordinære generalforsamling i 2021 afholdes torsdag d. 2. september.

Nærmere følger.