Billetadministration

Björk

Onsdag d. 26. april 2023 kl. 19.30

Danseforestilingen, Björk, består af to unikke forestillinger, der tager udgangspunkt i 12 sange fra den islandske sangerinde Björks intense musikunivers. Forestillingernes kropslige danseudtryk er lige så stærkt som vokalen og musikken bag.

I det første værk fremviser den Reumert-vindende koreograf Gunilla Lind et stærkt visuelt udtryk med referencer fra popkulturen. Her vil kærligheden være i fokus med et pompøst og storslået følelsesudtryk. I det andet værk har den amerikansk-libanesiske koreograf og filminstruktør Dolly Sfeir skabt et mere fortællende – næsten filmisk – koreografisk værk. Det er gennemsyret af Sfeirs egen opvækst i en mellemøstlig kultur.

I en intens og poetisk danseoplevelse skaber komponist, lyddesigner og tidligere medlem af Nephew, Marie Højlund, et energisk lydunivers til danseforestillingen.

Bemærk! Der er introduktion kl. 19.00 som varer ca. 15 minutter. Tilmelding er ikke nødvendig.

Dans · Store sal · 95 minutter inkl. pause

Medvirkende: Björk-Mynte Buchgraitz, Elena Nielsen, Jasmine Gordon, Jon Ipana, Mikkel Alexander Tøttrup og Matthew Rawcliffe

Teater/producent: Holstebro Dansekompagni, www.holstebroteater.dk

Log på før køb