Køter

Onsdag d. 19. marts 2025 kl. 19.30

Bemærk! Hvis du ønsker at blive medlem og få billetter med rabat, så skal du først købe et medlemskab.

Bemærk! Introduktion til forestillingen begynder kl. 19.00 – tilmelding er ikke nødvendigt.
Med udgangspunkt i janteloven undersøger den anerkendte og prisbelønnede koreograf Marina Mascarell vores samfund fra forskellige synsvinkler. Hun bruger begrebet ‘Køter’ som en metafor for outsideren, den fremmede, det underlige, det anderledes og det skøre midt i det normale.
Køter-fællesskabet repræsenterer en gruppe smålige individer drevet af misundelse og frygt for det ukendte – et fællesskab, der hylder middelmådigheden. Undertrykkelse er kernen i deres adfærd: Ingen gør sig bemærket, og alle bliver på deres plads.
❤️ ❤️ ❤️ ❤️ “Rørende sjovt er det, når den høje, rustrøde talsmand i flokken mere og mere hidsigt kommanderer »dæk!«, og hundene tumler rundt og gør deres bedste for at flade helt ud på gulvet. Da forbrød jeg mig mod jantelovens 8. bud: »Du skal ikke le ad os«.” POLITIKEN
DANSERE: Jessica Lyall, Lukas Hartvig-Møller, Merete Hersvik, Bradley Waller, Edward Pearce, Lúa Mayenco Cardenal, Kristin Bjerkestrand, Leticia Silva, Yi-Shao, Amancio Gonzalez & Wolf Govaerts, Luca Tomaselli

www.danskdanseteater.dk

Løssalg265245225