Billetadministration

Leif Knudsen

Best.suppleant

Velkommen til sæsonen

Glæd dig til nye spændende teateroplevelser

Der vil i den kommende sæson igen være skønne teateroplevelser i Fredericia og Middelfart. I skrivende stund, ved vi ikke hvordan situationen omkring Fredericia Teater ender, men Fredericia-Middelfart Teaterforening er her stadig, og har meget vi gerne vil vise jer i den kommende sæson. Læs mere om sammenhængen og forskellen mellem Fredericia Teater og Fredericia-Middelfart her i programmet side 12.

Når tæppet går for sæsonens teaterprogram, inviterer vi publikum med ind til både komiske og alvorlige forestillinger. Bestyrelsen i Fredericia-Middelfart Teaterforening har endnu engang udvalgt en række spændende forestillinger blandt de forestillinger, producenterne udbyder. Udvalget omfatter et bredt udsnit af den danske teaterscene anno 2020 – lige fra klassikere fra Det Kongelige Teater til gadeteater med det superprofessionelle Uppercut Danseteater og medrivende musikalske forestillinger.

Vi beklager, at vi på grund af Fredericia Teaters konkursbegæring, måske ikke kan vise de tre musicals i vores program. Men årets program favner stadig bredt. Alvor blandes med humor og komik, når livets små og store spørgsmål sættes under lup i komedier, dramaer, musicals, gadeteater, dans, operette m.m.

Vi kan i denne sæson igen præsentere vores forestillinger i både store sal og lille sal. Det giver plads til større bredde, dybde og intimitet – på scenen, i salen og i vores repertoire. Derfor glæder vi os meget til at åbne dørene for en ny og strålende sæson.

Da vi i skrivende stund befinder os i en ekstraordinær situation på grund af COVID-19, har vi set os nødsaget til at aflyse vores årlige præsentation af sæsonens teaterprogram. Vi håber, at sommerens sol og varme bringer os alle i en situation, hvor vi igen kan være sammen – tæt på hinanden – også i teatret.

Vi ser derfor frem til at møde jer i teatret og håber, at I finder glæde i programmet. Velkommen til en ny sæson!

Bedste hilsner

Vanessa Knudstorp, formand

Hvem er vi?

Fredericia-Middelfart Teaterforening – Hvem er vi?

Fredericia-Middelfart Teaterforening er, som ordet siger – en forening. Ligesom en stor række andre teaterforeninger rund omkring i landet, er vi en forening under Danmarks Teaterforeninger Dansk Teaterforening, der, skaffer professionelle teaterforestillinger til lokalområdet – i vores tilfælde til Fredericia-Middelfart området.  Vi er ikke Fredericia Teater, og vi producerer således ikke selv teaterforestillinger eller musicals – det sidste var Fredericia Teaters force. Som forening støttes vi af Kulturstyrelsen, Fredericia og Middelfart kommuner, og har en god økonomi.

Vi er rystede over og kede af, hvordan det er gået for Fredericia Teater, og håber at der kan findes en løsning, så det kan fortsætte. Vi arbejder i skrivende stund på at sikre, at vi – som tidligere år – kan vise de fleste af vores forestillinger vores i de to teatersale på Fredericia Teater, men vi har også god erfaring med at benytte andre scener i området, som passer til fx mindre forestillinger.

Vores opgave

Sammen med de øvrige lokale teaterforeninger deltager vi på et årligt teaterseminar, hvor alle producenterne – fra Det Kongelige Teatetr til de små eksperimentelle scener – præsenterer de forestillinger, de vil turnere med. Efter præsentationen forsøger vi at sammensætte et bredt program, der kan appellere til både forskellige aldersgrupper og til folk med forskellig smag. Når det er på plads, laver vi aftaler med producenterne til de forestillinger, vi ønsker at tilbyde jer. Endelig laver vi et sæsonprogram, der præsenteres og sendes ud i løbet af april.

Penge retur

Det sker af og til, at en forestilling må aflyses eller flyttes. Det er hver gang rigtig ærgerligt, men vores kunder kan altid få deres penge retur, eller bytte til andre forestillinger, efter eget ønske.

Vi er også rystede over, hvordan hele verden er blevet påvirket af Covid-19!  Vi håber håbet, at det hele vender, når forår og sommer kommer med sol og varme.

Fredericia-Middelfart Teaterforening fortsætter ufortrødent, trods Covid-19 mv., og vi glæder os til at slå dørene op til den ny sæson, hvor vi håber at se jer alle igen.

Vedtægter

Hent foreningens vedtægter her.

Næste ordinære generalforsamling afholdes

torsdag d. 3. september 2020 kl. 19.30. Sted oplyses senere.

Dagsorden kommer her på siden i god tid inden generalforsamlingen.