Torsdag d. 11. april 2019 kl. 19.30

Komedie

Holgers forsvarstale

Torsdag den 11. april 2019 kl. 19.30

En musikalsk komedie om selverkendelse og politisk korrekthed.

Den hyggelige komiker, Holger, har altid fulgt én regel: Man sparker opad og aldrig nedad. Men en aften på scenen, mens han fortæller en joke om højrefløjens partier, kommer han til at bruge ordet ‘kannibalisme’.

En sort kvinde blandt publikum føler sig krænket over brugen af netop dette ord, og beskylder Holger for at være en midaldrende hvid racist.

Holger bliver meldt til politiet og sigtet efter racismeparagraffen. En retssag er uundgåelig.

Holger gennemgår nu en voldsom indre kamp, hvor han møder forskellige skikkelser. Heriblandt Gud, Gandhi, Sokrates og endda sin ekskone, der hver især kommer til at åbne hans øjne.

Farshad Kholghi og Mads Keiser tramper ind i tidens største spinatbede: Den politiske korrekthed og offerrollen.

Medvirkende: Farshad Kholghi og Mads Keiser

Producent: LetITbe