Torsdag d. 24. januar 2019 kl. 18.00

Familie

Emil fra Lønneberg

Torsdag den 24. januar 2019 kl. 18.00

“EEEEMIL”, råber Anton Svendsen, så det runger i hele Katholt.

Emil er fuld af gode ideer – men det ender tit galt, og så må han en tur på værkstedet for at sidde og tænke lidt over sine gale streger.

I Folketeatrets nye version af Emil fra Lønneberg er der gang i teaterlegen, når Emils hoved sidder fast i suppeterrinen, når Ida hejses op i flagstangen, når Kommandusen falder i Emils ulvefælde, og når vi møder alle de vidunderlige figurer fra Astrid Lindgrens fortælling om skarnsknægten med hjertet på rette sted.

De mest uforglemmelige skarnsstreger sættes ind i en legende og musikalsk ramme.

Musikken er lagt i hænderne på et hold instrumentspillende skuespillere under ledelse af Anders Ortman, der også skabte det musikalske univers til Folketeatrets Ronja Røverdatter, Mio, Min Mio og Peter Pan.

Medvirkende: Michael Slebsager, Peder Holm Johansen,

Jesper Riefensthal, Tine Gotthelf, Morten Bo Koch, Sofie Alhøj, Siff Vintersol m.fl.

Producent: www.folketeatret.dk

og i Tøjhuset, Gothersgade 34, 7000 Fredericia