Onsdag d. 11. april 2018 kl. 19.30

Opera /  varighed ukendt, med pause

Vejle Musikteater, Vedelsgade 25, 7100 Vejle

BEMÆRK! Der kan først købes billetter til Aida fra mandag d. 24. april kl. 9.

A       B       C
  Løssalg   450     395   340 505
  Abonnement     370     325   280 415
  BarnUng   310    265  220 355

Denne forestilling tæller ikke med i abonnementsordningen, da det er Vejleegnens Teaterforening der

arrangerer, men vore abonnenter kan købe til abonnementspriser.

For øvrige priser mv. henvises til Info.

Aida

Opera, Vejle Musikteater onsdag 11. april 2018 kl. 19.30

Aida er en etiopisk slavinde ved den egyptiske konges hof. Hun har hemmeligholdt, at hun i virkeligheden er datter af etiopiernes konge Amonasro. Aida er forelsket i den ægypti­ske feltherre Radames, der gengælder hendes følelser, men som feltherre må han deltage i krigen mod Etiopien. Efter egypternes sejr opdager Aida sin far blandt fangerne. Som sejrspræmie forlanger Radames, at alle de etiopiske fan­ger frigives, kun Aida og hendes far skal fortsat holdes som gidsler. Aidas far overtaler hende til med list at lokke de vi­dere krigsplaner ud af sin elskede. Da Radames bukker un­der for tillokkelserne, udleverer hemmeligheden og dermed begår forræderi, giver Amonasro sig til kende for Radames som den etiopiske konge. Radames erkender sin fejl over for ypperstepræsten og bliver dømt til døden for højforræ­deri. Aidas far dør under flugten, mens Aida vil dele skæbne med sin elskede og ubemærket sniger sin ned i den krypt, hvor Radames skal begraves levende.

Det store ensemble vil begejstre publikum med fremragen­de stemmer, scenografi, prægtige kostumer og fortryllen­de koreografi. Operaen er i fire akter og opføres på italiensk med danske overtekster.

Opera med 150 medvirkende · Vejle Musikteater
Musik: Guiseppe Verdi
Producent: Kiev Statsopera

Aida arrangeres af Vejleegnens Teaterforening i et samarbejde med bl.a. Fredericia-Middelfart Teaterforening, og derfor tæller forestillingen ikke med i abonnementsordningen. Vore abonnenter kan dog købe billetter til abonnementspriser.