Onsdag d. 28. februar 2018 kl. 19.30

BarnUng    90     90  90

Indenfor murene

Onsdag 28. februar 2018 kl. 19.30

Indenfor murene af Henri Nathansen er en af de store danske klassikere med en handling og konflikt, der ram­mer direkte ned i vor tid. ’Vi gamle vil eet, men de unge vil noget andet’, som den jødiske mor fru Levin siger så forsonende. For hr. Levin er det noget andet; det skal være, som det altid har været. Han holder fast i traditi­oner og religion, men hvad hjælper det, når de unge vil forandre, rive mure ned, åbne op for hinanden og mødes i kærlighed. Om man er jøde eller kristen er for dem ikke det vigtigste.

Hele fundamentet for den gamle hr. Levins livsanskuelse får et grundstød, da hans elskede datter Esther forlover sig med en kristen. Og så oven i købet en søn af hans dødsfjende! Livet Indenfor murene står for fald, toleran­cen må vinde over forstokketheden, for størst af alt er kærligheden.

Indenfor murene er en forestilling om generations- og religionsopgør; et gribende skuespil fyldt med humor, optimisme og tro på menneskets evne til at forandre sig.

Drama · Store sal · 165 min. med pause
Medvirkende: Waage Sandø, Pia Jondal, Marie Sandø Jondal, Jan Meyer, Frank Rubæk, Zaki Nobel Mehabil, Henrik Larsen og Helle Merete Sørensen m.fl.

Producent: Teater 2