Tirsdag d. 13. februar 2018 kl. 19.30

BarnUng     90       90   90

De lystige koner

Tirsdag d. 13. februar 2018 kl. 19.30

Komedien om De lystige koner – en bearbejdet version af Shakespeares De lystige koner fra Windsor – ind­går i rækken af Folketeatrets afstøvede klassikere og præsenterer en perlerække af skønne, uartige og sjove skuespillere i mange roller.

Kvinderne fører an i løjerne i De lystige koner, hvor al­le bedrager alle. Fruerne Fjord og Pagh – et par saftige borgerkoner i deres bedste alder – strutter af liv og lyst, mens deres ægtemænd er en smule vindtørre. Så da den adelige levemand Falstaff gør kur til dem begge på én gang, kribler det i dem. Selvom Falstaff både er afdanket og forarmet, har han stadig en vis charme, som han selv nærer stor tiltro til. Under dække af at være fornærmede over hans skamløse tilnærmel­ser udsætter konerne ham for den ene morsomme og latterlige lærestreg efter den anden – godt hjulpet af den ivrige koblerske, madam Rap, som også styrer intriger­ne omkring komediens unge par. De ældres beregnende kærlighedsintriger flettes sammen med kampen for, at den unge, uskyldige kærlighed skal sejre.

Komedie · Store sal
Medvirkende: Tom Jensen, Mette Horn, Camilla Bendix, Jesper Asholt, Kristian Halken, Lisbeth Gajhede, Asger Reher, Søren Hauch-Fausbøll, Sarah Juel Werner m.fl.

Producent: Folketeatret
www.folketeatret.dk (åbner i nyt vindue)