Søndag d. 4. februar 2018 kl. 16.00

BarnUng     90       90   90

Peter Pan

Søndag d. 4. februar 2018 kl. 16.00

Historien om drengen, der ikke vil være voksen, er en af de mest kendte og elskede klassikere for børn.

Alle børn har i deres drømme besøgt en ønskeø befolket af væsener, der forsvinder som dug for solen, når nat­tens søvn gnides af øjnene. Når dagen går i gang, sen­des børnene ud i livet med et kys på kinden af deres for­ældre, der stolte følger børnenes opvækst. Og de fleste børn glæder sig til at blive voksne.

Men Peter Pan er ikke som de fleste børn. Hvis det at blive voksen betyder, at man skal gå på arbejde og ikke må lege mere, så nægter han at han blive voksen. Som spæd faldt han ud af barnevognen og blev ikke samlet op af sin mor. Nu lever han på Ønskeøen sammen med De glemte drenge. På Ønskeøen hersker fantasien og den evige barndom. Øen vrimler med feer, og en af dem er Klokkeblomst. Der er drilske havfruer, listige indiane­re, en glubsk krokodille og ondskabsfulde pirater anført af Kaptajn Klo.

Livet på Ønskeøen kunne godt lyde som et eventyr. Alligevel savner Peter og de forældreløse drenge nogen, der kan tage sig lidt af dem og fortælle dem godnathi­storier. Peter flyver ofte hjem til Wendy og hendes brød­re, John og Michael, for at sidde og lytte ved det åbne vindue til børneværelset, når de får fortalt eventyr af de­res mor. En aften bliver Peter opdaget af Wendy, og han lokker hende og brødrene til at tage med til Ønskeøen. Det bliver et uforglemmeligt eventyr for Wendy og hen­des brødre.

Fortolkningen af Peter Pan er lagt i hænderne på Moqi Simon Trolin og komponist Anders Ortman, der og­så stod bag Folketeatrets roste versioner af Ronja Røverdatter og Mio, min Mio.

Familieforestilling · Store sal Medvirkende: Michael Slebsager, Mille Gori, Kristian Boland, Anne Vester Høyer, Lars Bom, Ole Boisen, Christel Stjernebjerg, Stina Mølgaard, Ene Øster Bendtsen, Hanne Gjerstad m.fl.

Producent: Folketeatret
www.folketeatret.dk (åbner i nyt vindue)