Søndag d. 19. november 2017 kl. 19.30

BarnUng     90       90

Piraterne fra Penzance

Søndag d. 19. november 2017 kl. 19.30

Gilbert & Sullivans uforglemmelige operette Piraterne fra Penzance er et overflødighedshorn af sentimentale sørø­vere, bøvede betjente, dejlige damer, tunghøre tanter, flotte fyre og gamle generaler.

Historien er, som altid hos Gilbert & Sullivan, absurd og fjollet: Den unge Frederik er sat i lære hos en flok blod­tørstige pirater, som dog ikke er mere blodtørstige, end at de af princip aldrig plyndrer forældreløse. Frederik kan først blive en fri mand, når han fylder 21 - desværre er han født den 29. februar og må derfor vente, til han er 84. Men da han møder generalmajoren og dennes mange døtre, falder han pladask for den skønne Mabel.

Nu ‘sejler’ det hele igen, når Figaros, i samarbejde med Den Ny Opera, svinger træbenet og går planken ud i Piraterne fra Penzance, hvor Figaros tilsætter sin sædvanli­ge komik til Gilbert & Sullivans i forvejen humørfyldte fore­stilling. Der er lagt op til en morsom aften i teatret.

Operette · Lille sal · 120 min. med pause
Medvirkende: Lisbeth Kjærulff, Hans Dueholm, Rasmus Krogsgaard og Allan Dahl Hansen
Producent: Den Ny Opera/Figaros

www.figaros.eu