Onsdag d. 11. oktober &

Demokrati

Onsdag d. 11. oktober 2017 kl. 19.00 på Fredericia Rådhus, Byrådssalen

Torsdag d. 12. oktober 2017 kl. 19.00 på Middelfart Rådhus, Byrådssalen

”Er de fleste de bedste eller bare de fleste?” (Niels Hausgaard)

Kommunalvalget 2017 er lige rundt om hjør­net, og demokratiet er som bekendt kernen i det danske samfund – både som styreform og som livsstil. Vi hylder ideen om demokratiet, men hvordan har det danske demokrati det i dag? Politikerleden er på sit højeste, afmagt og pas­sivitet breder sig, og afstanden mellem mag­tens højborg og folket synes større end nogen­sinde. Er vores demokrati i krise? Eller står vi med en unik mulighed for at videreudvikle verdens bedste styreform?

I Demokrati undersøges demokratiets svagheder og styrker. Hvad er medborger­skab i dag, og lever vi op til de privilegier, der er blevet os givet? Er vi aktive, delta­gende borgere, der engagerer os i vores samfund?

En publikumsinvolverende forestilling, hvor Teatergrad inviterer publikum med ind i den lokale byrådssal og giver pub­likum en helt central demokratisk rolle som byrådsmedlemmer og beslutnings­tagere i dagsaktuelle og lokale debatter. Publikum vil i løbet af forestillingen få mulighed for at debattere og stemme. Parallelt med behandlingen af diverse sager udspiller der sig et større drama mellem partilederne. Demokrati er et benhårdt spil om magten af shake­speareske dimensioner.

Drama · Fredericia og Middelfart Rådhus · 75 min. uden pause
Medvirkende: Rolf Hansen, Sandra Yi Sencindiver, Jakob Teglgård, Lise Lauenblad og en journalist
Producent: Teatergrad · www.teatergrad.dk

Billetter til teaterforeningens forestilling købes her:

Køb billetter til  Fredericia Rådhus her

Køb billetter til Middelfart  Rådhus her