Mandag d. 2. oktober 2017 kl. 18.30

BarnUng   75

Feen i åen

Mandag d. 2. oktober 2017 kl. 18.30

Er opera noget for børn og unge? Spørgsmålet kan først besvares, når Det Kongelige Teater har besøgt Fredericia med kammeroperaen Feen i åen. Den unge møllersvend Wilhelm vandrer glad gennem naturen, møder en fe og forelsker sig i en møllerdatter, som desværre hellere vil have en stor og stærk jæger. I et poetisk og uhøjtideligt univers gennemgår Wilhelm forskellige aspekter af for­elskelse – og måske er den mystiske fe meget mere in­teressant end den overfladiske møllerdatter? Wilhelms forældre fortæller en godnathistorie. En eventyrlig for­tælling om overtro og romantik, som udfordrer fanta­sien. For hvordan kan man være en fortryllende fe, når man skal tage opvasken og støvsuge undervejs – eller være en stor stærk jæger, mens man tjekker, om bleen skal skiftes? Kammeroperaen er baseret på Schuberts liedcyklus fra 1823, som er 20 sange til digte af Wilhelm Müller. Der formidles en pædagogisk introduktion til fire stemme- og arketyper: sopran, alt, tenor og bas. Feen i åen er en fysisk fortælling, der underbygges af bevægel­se, koreografi og fantasifulde kostumer.

Børn fra ca. 10 år og deres forældre og bedsteforældre.

Børn/opera · Lille sal · 60 min uden pause
Medvirkende: ”Morgendagens stjerner” bestående af fire sangere og en pianist
Producent: Det Kgl. Teater · www.kglteater.dk
  (åbner i nyt vindue)