Billetadministration

Arendt – at se i mørke

Mandag d. 11. november 2024 kl. 19.30

Bemærk! Hvis du ønsker at blive medlem og få billetter med rabat, så skal du først købe et medlemskab.

Tankevækkende og aktuelt indblik i Hannah Arendts politiske filosofi
Vi møder den aldrende filosof Hannah Arendt i 1975, hvor hun er i København for at modtage Sonningprisen. Stemmer fra fortiden driver hende rundt i en hurtig, fysisk og turbulent strøm af mennesker, hun har mødt, valg hun har truffet, og politiske teorier, hun har formet i løbet af sit dramatiske liv.
Vi er med hende på flugt fra nazisterne i 1930’ernes Berlin, som statsløs i USA og som korrespondent for The New Yorker under processen mod topnazisten Adolf Eichmann. Med styrke og vid argumenterer hun både imod anklager og tiltalte i sin søgen efter en sandhed bag Holocaust.
Hannah Arendt insisterer på, at nuancerne skal frem, og på scenen genskaber hun sin teori om ondskabens banalitet.
Forestillingen er en fiktion inspireret af Hannah Arendts liv og tænkning.
Ina-Miriam Rosenbaum modtog i 2023 Teaterpokalen for sin rolle som Hannah Arendt.
Medvirkende: Ina-Miriam Rosenbaum, Benjamin Kitter og Klaus T. Søndergaard

www.gruppe38.dk